torstai 19. joulukuuta 2013

Joulukukat

Meillä on yleensä ollut joku yks tai kaks joulukukka asetelmaa. Tänä vuonna meille on ilmestyny tälläset.

Mulla on jo pitkään pyöriny keittiössä metallinen pyöreä amppeli jolle oon kuumeisesti yrittäny keksiä käyttöä.

Nyt sitten välähti, kun valkoiset hyasintit oli jo kolmatta päivää paketissa keittiön pöydällä.
Rypistin sanomalehteä amppelin pohjalle ja laitoin kukat ruukkuineen paperien keskelle ja vielä kukkien "istutuksen" jälkeen laitoin muutamat sivut lehteä niin ettei ruukut näy.

Tää lähti roikkumaan meidän eteiseen ikkunan eteen jossa joululaulun sanat.

Ps. Verkkokaupan mainoslehti oli kiva, kun siinä niin paljon punaista. Toinen kiva vois olla Citymarketin manokset.

Tää toinen asetelma syntyi vähän niinkuin vahingossa. Ton amppeli asetelman hyasintit oli jotenki epämuodostuneita ja päätin ostaa viel pari hyasinttia lisää (sinisiä, että saan joulun tuoksua). Samalla reissulla löysin maailman ihanimman kukkaruukun ja nää kukat sopi siihen täydellisesti.


Hyasintit, sisalia ja vanha enkelikoriste.

Mä oon jo keksiny tälle ruukulle jatko käyttöä joulun jälkeen ku noi kukat on kuollu. Siitä tulee kynttelikkö. Pari mutteria pohjalle ja kruunukynttilät niihin. Keväällä siirrän tän ihanuuden vessaan, johon saan heitettyä kaikki pinnit, pompulat ja hilpetöörit.

Kaikkihan muistaa: sipulikukkiahan ei enään kastella kun ne kotia on tuotu, ettei niiden varret venähdä ja kukat jää kukkimatta.

1 kommentti:

  1. Mä en tiennytkään tuota sipulikukka ohjetta. Aina oppii jotain uutta :D

    VastaaPoista

Kommentit ovat enemmän kuin tervetulleita